Tot Ieders Genoegen

De vereniging van amateurtuinders

De vereniging van amateurtuinders (v.a.t.) “Tot Ieders Genoegen”, is opgericht op 20 december 1963 en gevestigd in Heemskerk. De vereniging is aangesloten bij het AVVN, de landelijke organisatie voor hobbytuinders en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Haarlem.

De vereniging kent twee complexen, te weten ‘Bickershof’ en ‘De Akermaat’ beide in Heemskerk. De tuinen op onze complexen worden uitsluitend in gebruik gegeven aan inwoners van Heemskerk, Beverwijk, Uitgeest en Castricum.

Bickershof

Complex ‘Bickershof’ is sinds 28-12-1994 in eigendom gekomen van de vereniging, na een besluit van de Algemene Ledenvergadering van 03-05-1993, waarin een ruime 2/3 meerderheid besloot tot het verwerven van de gronden van de vereniging.

De Akermaat

Op 10-07-1984 werd een huurovereenkomst met de gemeente Heemskerk gesloten voor het complex ‘De Akermaat’. Na sinds 1963 op verschillende tijdelijke locaties te hebben ‘getuind’, waaronder het Hofland aan de Hoflanderweg, aan de Maerten van Heemskerckstraat, op de ‘Vluchtheuvel’, ‘De Boerderij’, ‘De Lange Akker’, de ‘Lunetten’ en ‘Breedweer’ is daarmee een einde gekomen aan deze verplaatsingen.

‘Bickershof’ met een oppervlakte van ca. 6 hectare telt 140 tuinen en ‘De Akermaat’ met een oppervlakte van ca.3 hectare telt 84 tuinen. De tuinen op ‘Bickershof” hebben een oppervlakte van ca. 300 m² en op ‘De Akermaat’ tussen de 150 m² en 250 m². In individuele gevallen wordt het toegestaan dat een tuin wordt gesplitst, waardoor het werkelijke aantal iets hoger ligt.

Heeft u belangstelling om lid of donateur van onze vereniging te worden, komt u dan eens langs om kennis te maken. Elke zaterdagmorgen is één van onze bestuursleden in ons verenigingsgebouw, het ‘Noorderlicht’ op ons complex ‘Bickershof’ van 11.00 – 12:00 uur aanwezig om u te informeren.